Lååång Dag

Idag.
Lång dag.
8 - 17.20.
Bläsch.
Men nu har jag kommit igenom nästan hela dagen.
DEt är ju nice!
Inget flyt har jag haft, men det var nästan underbart skönt att vara tillbaka i köket.
Även fast jag blev satt på att göra tunna fläskpankakor med rårörda lingon.
Alla som känner mig vet att jag inte kan steka pankakor, så jag har stått och kämpat mot mina värsta demoner idag.
Stekt pankakor hela dagen har jag gjort.
Och det var nästan hysteriskt roligt när en av oss nästan satte eld på hela köket och få skolan utrymd pga brandlarmet.
Men vi lyckades släcka elden och sen var vi fem pers som stod och fläktade bort all rök från brandvarnaren med våra slängar så vi skulle slippa utlösa brandlarmet.
Vi lyckades, även fast det började blinka som fan som varning.
Men det är ett minne för livet.
Att stå och vifta bort rök med sina klasskamrater.
Det är inte så många som har gjort sånt inte.
Projektmötet kunde gått bättre, men nu har vi iaf ett litet försprång mot de andra grupperna.
Nu är snart estetisk verksamhet slut så då ska vi, ett par tjejer gå över till buttericks och köpa grejer tills på fredag!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0