Produktiv

Jag gjorde ju ett träningsschema igår, som det nu är tänkt att det ska hållas till punkt och pricka i viss mån iaf, och sen ska jag ju helst göra ett nytt när det här tar slut och inte bara lägga av som det brukar bli när schemat tar slut.
Så morgonen började hur som helst med ett träningspass.
Sen kokade jag lite gröt och åt en knäckemacka.
Nyttigt ska det vara!
Haha.
Sen fickjag ett sånt otroligt sug efter att göra nåt i köket så jag letade reda på lite olika recept.
Nu står det en stor skål med nykokt kola, en bunke creme anglaise (vaniljsås med finare ord) och en fin äppelpaj.
Så lite produktiv har jag varit idag också.
Och den enda disken jag skapat är en bunke, en kastrull, en sil och lite små bestick så nu har mamma ingen rätt att klaga på att jag stökar ner.
Dessutom har jag plockat i och ur diskmaskinen och städat så fint så den som känner för att klaga på mig kan vara tyst och äta av det jag gjort istället.
Och, va deffensiv jag blev nudå...det var ju inte meningen.
Men det brukar alltid vara någon som klagar på mig, så jag försvarar mig i förväg.

Jag trodde att Kalle skulle komma hit innan sin träning så vi skulle kunna planera lite för hur vi ska göra ikväll eftersom ingen av ossär hemma och då är det väl roligt om vi timar så bra som möjligt istället för att gå om varandra, men så verkar det inte bli så då får han komma när han vill så kommer jag nån gång senare.
Snart ska jag ju dra mig iväg till Högdalen för att åka iväg till fotografiska och titta på Andy Warhols utsällning Lady Warhol, och sen väntar lte fika och sånt, så det ser jag fram emot.

Puss.

Btw så är min fina godisskål ganska överfull.
Massa äcklig lakrits och polly som är kvar från jul (som enbart ligger där i för att det ska ligga nåt i skålen), lite överblivna gelèhjärtan från alla hjärtas dag och lite nygjord kola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0