En Mil Av Vrede

Igår firade vi Kalle lite här hemma med tårta och presenter och sång och han hade ingen aning om att vi skulle göra det, så han blev riktigt paff!
Jag sprang förresten en mil igår.
Ja ni hörde rätt, JAG gjorde det!
Pappa har äntligen satt upp vår springgrej i källaren så både mamma och jag nöter flitigt på den nu.

Herrejävlar vilken dag det har varit idag btw!
Man vaknar kl 6 och går upp som en zombie.
När jag kommer ner och slänger ut en blick genom fönstert ser jag hur snön vräker ner.
Not so hot!
tredje maj liksom!
INTE OKEJ!

Sen har jag varit köksmästare i storköket och bossat runt med min klass.
Och idag var första dagen på flera veckor som vi fått god skollunch, och varför då tror ni?
Jo, för att VI var i köket såklart!

Efter ett långt pass i köket var det dags för projektmöte och jag kände bara att jag inte orkade, men den här gången kände jag faktiskt att min grupp var med mig på alla plan och verkligen sammarbetsvilliga, så mötet var inte så farligt som förväntat!
Dessutom är det bara två veckor kvar, exakt idag, tills projektmiddagen och ni kan inte förstå hur nervösa vi börjar bli redan nu!

Estetisk verksamhet stod sedan på tur, och där hade vi slutredovisning!
Vi skulle göra en uppdukning med temat av en dödssynd, och denna uppdukning ska stå i entrèhallen, och så här blev min:



Vrede var mitt tema.
Svart och rött är vredens färger för mig, och därför är det just mycket svart och rött. Duken är bränd i kanterna för att det är vredens lågor som flammar upp. Vinflaskan är omkullslagen som symbol för det fysiska vreden och det är såklart rött vin eftersom det är vredens färg.
Menyn är väldigt kryddstark och den är så stark så att den har börjat sätta eld på sig själv, och anledningen till att själva menyn ligger i en kastrull är på grund av talesättet att man blir så arg så att man kokar.
Och det serveras massa alkohol eftersom alkoholen kan plocka fram vreden i oss.

Ja, där har ni min genomtänkta vredesdukning!

Nu har jag ätit en halv pizza och ska försöka plugga till projekt och företagandeprovet imrogon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0