Highlights

Nu är jag totalt ledig ända fram till studenten.
Känns både bra och lite sorgligt.
Det sorgligaste av allt är nog att min sista lektion på min kära restaurangskola gick åt till att göra pytt i panna. Inte riktigt ett värdigt slut i mina ögon...
Men jag fick ju som sagt MVG på mitt projektarbete så det väger ju upp det hela!
Imorgon tar Emil och Elias studenten. Eller ja, hela Nynäshamns Gymnasium har ju utspring då så det är ju många fler, men det är dem jag ska attenda hos.
Förhoppningsvis finns det mat som passar min kräsna smak, och gör det inte det så finns det säkerligen något att dricka som kan döva den smärtan ;)
Av vad jag har förstått så ska jag för första gången gå ut i Nynäs imorgon också. Men är det fullt på alla två ställen som finns att vara på blir det en fin kväll i mitt älskade Stockholm istället.
Duger lika bra det, men det är nog roligare för de nyutsprungna att fira med alla från skolan, så vi får hoppas att vi kommer dit innan det blir överfullt!

Imorgon kväll kommer dessutom mormor, Carina, Elin och lillprinsen Arvid hit, och ska stanna ända till nationaldagen, så denna långhelg ska spenderas med att visa Stockholm för min lilla beundrare.
Dessutom ska jag nog börja förbereda för maten vi ska ha till nästa onsdag DÅ JAG TAR STUDENTEN!
Jag kan inte förstå det, det känns som om det var igår vi stod i storköket i ettan och tyckte synd om oss själva för att det var en hel evighet tills vi skulle få lämna skolan för gott, och nu är det bara en vecka kvar!
Helt sjukt va fort tiden går!


En annan nyhet är att jag i dag får flytta in i mitt rum igen!
Det är visserligen inte klart, men näst intill. Men jag kan ju inte bo i vardagsrummet när vi har fyra extra gäster att husera här i nästan en vecka.
It will not work!
Så därför får jag flytta tillbaka, efter nästan en månad.
Kan ni förstå vad skönt det ska bli att ha en dörr att stänga när man vill vara ifred?!?!!?


Snart kommer Kalle och då ska vi äta pizza och tårta och sjunga för mamma som fyller år idag!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0