Varning För Längd!

Ja, nu har det gått ett bra tag sen jag uppdaterade ordentligt här, men vi får väl ta en liten sammanfattning nu då.
I onsdags var jag sjuk och stannade hemma, och då passade jag på att klippa mig och färga håret. I torsdags hade jag redovisning och var tvungen att åka till skolan. Dessutom skulle jag hämta Kalles födelsedagstårta i bageriet. Den tårtan fick jag för övrigt vänta på i nästan tre timmar efter att jag hade slutat.
Sen åkte jag till Ingalills jobb och satt där och pluggade till hon slutade och sen brummade vi iväg ut mot landet.
Uppe före tuppen var det som gällde i fredags. Upp och laga frukost på sängen åt födelsedagsbarnet som fyllde myndig.
Sen sjöng vi och gav honom presenter. Av mig fick han att vi ska åka och blåsa glas tillsammans. Jag tänkte att det var en bra idè eftersom han har ett ganska opersonligt rum, så då får han två fina glasklumpar att ställa nånstans så blir det lite mer personligt. Dessutom är det en upplevelse som ingen av oss gjort förut så det tyckte han var roligt.
Efter skolan hade vi mösspåtagning, och vi hade förväntat oss stordåd från lärarna och rektorerna, men det blev två sånger och ett kort tal och sen fick vi lite cider med bär i att skåla med.
Det var det.
Medans de flesta andra fortsatte in mot stan åkte jag ut till Kalle för att förbereda kvällens festligheter.
Det vart riktigt lyckat måste jag säga!
Det kom massor med folk och det var verkligen fullt hus!
Inget gick sönder förutom mitt finger som fick sig en rejäl brännblåsa av en utvält vattenpipa med glödande kol.
Riktigt roligt var det och all bål gick åt (över 10 liter hade vi) och det blev helt enkelt jättelyckat!
Alla hade roligt, inte minst Kalle!
I lördags var det ju valborg, men det blev inte mycket valborgsfirande för oss.
Städa upp från festen, åka till Nynäs för att äta pizza, grilla lite till middag och sen släpa en massa stockar och grejer till en enorm majbrasa som förmodligen brinner än.
Det var vår valborg, men helt fel var det ändå inte.
I går kom Kalles mormor och morfar för att fira den nyblivne 18åringen. Pastasallad och tårta blev det då innan vi gick ut och tog hand om hästarna.
Det är väldigt spännande att göra till och med de enklaste sakerna där ute tycker jag, eftersom det är sånt som jag aldrig har gjort i hela mitt liv.
Det är kanske inte så roligt för Kalle som gör sånt varje dag, men jag tycker att det är spännande!
Idag försov jag mig för första gången på jag vet inte hur länge som helst. Jag vaknade 10 minuter innan jag började.
Vi kom på att vi har ett stort arbete i estetisk verksamhet som ska vara klart imorgon, under lunchen idag, så nu sitter förmodligen hela klassen hemma med panik över det, och jag är väl inget undantag.
Kalle har varit snäll och hjälpt mig att elda kanterna på ett lakan som ska agera duk och nu håller jag på att fixa en snygg meny.
Jag kommer ta bild på allt när det är färdigt imorgon så att ni får se, för just nu orkar jag inte förklara vad arbetet går ut på.
Men jag ska ta och slänga upp lite bilder.


Smaskigt skaldjursmellanmål som vi gjorde för några veckor sen (hummer, jätteräkor, sniglar, pilgrimsmusslor, krabba, blåmusslor, ostron och kräftor. Vardagslyx!

Veckan efter gjorde vi sufflèer, och enligt läraren blev min grupps bäst!

Fina vårblommor!


Så här bor jag nu, and I don't like it!

Fint paket till fin pojke.

Här har vi den fina, trötta födelsedagspojken på sin speciella dag!











Mösspåtagning!

Mina påskägg!

Högtidligt med flagga på den stora dagen.

Tammy!!!!!!

Och maskballonger!!!

Det här är ungefär så många bilder som blev tagna under hela kvällen. Inte enbart av mig då, utan av alla som var där.
Det var inte många kameror igång under den kvällen, men vi får helt enkelt leva med de minnesbilder vi har kvar, det vill säga, vi som inte har så mycket minnesluckor ;)


Ja, så ser mitt liv ut just nu.
+ en massa skolarbete då, men det är väl knappast någon nyhet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0