Rocking Around The Christmas Tree

Idag har jag börjat julpynta i mitt kök!
Apelsiner med nejlikor hänger nu i fönstrena tillsammans med rödgröna girlnanger. Imorgon åker de glittriga upp också!
Allt för att få igång julkänslorna detta trögstartade år!

Idag stod kroppkakor på menyn, och sist jag hade det var det väldigt populärt, helt reskrapat på faten, så jag tänkte smart som jag är, att jag gör lite mer den här gången. Sen tänkte jag att jag slår på stort och gör dubbelt så mycket som sist.
Det var renskrapat på faten den här gångne också.
Mina kroppkakor går åt som smält smör i solsken!

Idag skulle jag egentligen ha ätit middag med Malin, en av våra traditionsenliga middagar på kebabhouse.
Antagligen ända gången jag frivilligt går till ett ställe som heter kebabhouse.
Men vi går inte dit för maten, om vi säger så, utan för att varenda gång vi är där så skrattar vi konstant från det att vi går in genom dörrarna.
Det är något med det stället. De kanske röker på där och när vi andas in ångorna så blir vi påverkade?
Hmmm.
Men i alla fall, så blev det inte av, för hon är sjuk.
Tycker att hon är sjuk jämt nu för tiden. Stackarn.
Det är väl all stress kan jag tänka mig.
Så det är uppskjutet tills vidare, men blir nog av nästa vecka!

I måndags tog jag och Manda vår traditionsenliga fika på kungstornet och pratade igenom allt som hände i fredags.
Vi satt där rätt länge, så ja, det hände en hel del.
Det är tur att det mesta var sånt som man kan skratta åt.
Åtminstone i efterhand.
Nej, men vi hade en sjukt kul kväll, trots att den blev totalt kaos, och vi hade sjukt kul när vi nu pratade igenom hela kvällen.
Men idag åkte hon till norrland. Till snön.
Jag är inte avundsjuk på att hon är i norrland, för oavsett vilken stad man åker till där uppe så är allt så småstadsaktigt, and I don't like it.
Men jag är avundsjuk på att hon får åka till snön och få julkänslor!

Lite ledsen är jag nog att det inte blir någon norrlandsresa för mig till nyår, men det nya året ska ju firas in med vännerna såklart!
Det blir jul här hemma med farmor och farfar i år, och nästa år blir det jul uppe i norrland med mormor och morfar.
För den som var intresserad liksom.

Snö.
Så var det ja.

Det känns väldigt konstigt att helgen är så oplanerad hittills (förutom på söndag då jag ska gå på julmarknad!), men samtidigt så tror jag det känns ganska bra.
Vi får väl se om det blir den där lugna helgen som jag lovat mig själv att ha i flera veckor nu, eller om det blir fullt ös, än en gång.

Det återstår att se.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0