Sugrören Är Slut!

Som den jäkla googlefantast jag är måste jag ju alltid googla symtom så fort jag känner något.
Nu mår jag precis som jag alltid mår innanj ag blir jätteförkyld.
Feber och svinont i halsen.
Ja, precis samma symtom man har när man har körtelfeber och halsfluss.
Båda två kräver 10-dagarskurer med jätestora penicilintabletter.
Jag med min pillerfobi.
Det funkar inte.
Förra gången jag hade halsfluss så var det en riktig mara att försöka få i sig den jäkla tabletten tre gånger om dagen.
Jag gör det inte igen.
Och varför skulle jag ha halsfluss nu?
Jag mår ju som jag alltid mår när jag blir sjuk, vad skulle vara annorlunda den här gången???

Jag funderar på om jag ska ringa vårdcentralen imorgon...men de ger ändå ingen medicin såvida det inte är jätteallvarligt.
Kanske är onödigt att behöva sitta i telefonkö, betala 150 kr och sen bara få höra att jag behöver gå hem och vila.
Äsch, lite ipren och livets alla problem är lösta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0