Villervalla

Oj, oj OJ vilken respons jag fick av mitt superarga inlägg!
Tror det var ganska många som kände sig lite orättvist behandlade där, meeen livet är orättvist.
Nu får jag uppmärksamhet från alla håll och kanter!
Det var i och för sig inte så snällt, det jag skrev, och jag vet väl självklart att jag inte är perfekt heller, men jag fick ju avreagera mig i alla fall så det var ju bra.

Ta inte allt jag skriver på alltför stort allvar, inte allt jag säger heller.
Man ska helt enkelt ta hela mig med en nypa salt.
Det tror jag att jag ska börja göra också.
Det är fan jobbigt att vara mig.
Blåser upp som ett åskväder på nolltid och sen mojnar det ganska snabbt och jag börjar tänka tillbaka på vad jag gjort/sagt/tänkt.
Och det värsta är att det inte går att skylla det på några hormoner eller nåt, eftersom det är så jag har varit hela mitt liv.
Som idag typ, sov ingenting inatt av någon anledning, och sen somnade jag såklart precis innan väckarklockan ringde, och är det konstigt att man vaknar på fel sida då?
Det var bara att ta sig i kragen, smeta på ett falskt gott humör och dra sig mot jobbet.
När jag kommer dit är allt kaos.
Kaos med stort K.
Och därifrån gick det bara utför.
Var tvungen att planera om hela veckans arbete, ta till nödlösningar och stressa skiten ur mig, och ändå tyckte jag att jag hade tid att ta min absolut första rast, på två och en halv månad.
Tro mig, det vari nte så fantastiskt som man förväntar sig.
Blir nog ingen rast för mig imorgon.
Mina snälla kollegor blev nästan lite chockade, för jag, som alltid har båda dörrarna till köket öppna och kommer ut till de andra så ofta jag bara kan för att ha någon att prata med och vara lite social med, jag stängde båda dörrarna, drog upp radion på högsta volym och visade mig inte utanför köket på hela dagen.
Dålig dag kallas det.
Imorgon bli det majsplättar.
Kommer gå åt som rinnande vatten.
Kul för mig, som hatar plättar/pannkakor/våfflor, som ska stå och steka plättar till ca 50 pers.
Bra planering Susanna, verkligen.
Tur att det är lite ordning på mig i alla fall så att jag har förberett det mesta.
Jag är så organiserad, fastän jag planerar in ganska osmarta rätter ibland.

På torsdag ska jag dessutom följa med alla smarta einsteins från kth på torsdagspub. Kommer verkligen sticka ut där, bland alla som läser om envariabler och grejer.
Hej jag heter Susanna, Jag jobbar!
Hihi, nej men jag tror det kommer bli kul!
Kanske kanske jag träffar någon ab de som var med ute för någon helg sen så jag känner någon förutom Malin där, men det skulle inte göra något om jag inte känner någon annan än henne heller iof.

Jag kom att tänka på, i helgen faktiskt, att jag saknar henne!
Hon har ju bara flyttat ett par kilometer bort, och på finns fortfarande på gångavstånd, men det är liksom inte samma sak, som att hon bor fem minuter snett upp från majbrasan.
Så jag bara kunde springa över på spontanmiddag, eller komma och kolla på någon film (aldrig att vi gjorde det hemma hos mig, nr1: vi har typ inga filmer här, nr2 de har alla hightechgrejer och då vill man ju använda dem!)
Det blir pubrundor istället.
Inte helt fel det heller.

Helgen ser lite luddig ut, har många halvplaner hit och dit, men inget spikat.
Jag får ta fram hammaren imorgon och se till att något blir gjort!
Haha.
Här har man huvudet på skaft!
Hihi.
Igen!

Men vet ni vad som ska lysa upp min hemska dag?
Att det är Desperate housewives ikväll!
Trodde jag ja.
Nej, dagen blir sämre av att det är inget desperate housewives ikväll.
Jag tror jag ska gå oc lägga mig under en blöt sten och gråta en skvätt.

Min hemska dag får piggas upp med lite solroskärnor och förhoppningsvis går det en bra film kl 21!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0