Lyxmåndag!

Igår fick jag för mig att klippa av håret. Sagt och gjort.
Nu är det kort.
Kort och i KORT. Inte bara lite vanligt kort, utan kortare än vad jag haft på...fyra år?
Men det blir nog bra bara man får vänja in sig lite.

Just nu känns det som att det enda jag gör är att jobba, och jobbar jag inte så är jag nere i källaren och springer.
Jobbat över varenda dag den här veckan, och kommer fortsätta så veckan ut.
Men man ska väl inte klaga, det blir ju pengar av det!
Nu när jag har en fast lön, kan jag inte föreställa mig hur det var att leva på 1050 kr i månaden!
Det kan jag inte ens leva en vecka på längre!
Fast iof så är jag inne i en spenderarperiod just nu, och kommer nog fortsätta med det tills mellandagsrean är över. Nu går vi ju in i juletider!

I måndags firade mamma och pappa att det varit tillsammans i 25 år, så då passade jag på att skämma bort dem med en lyxig trerätters, sådär på en måndag!

Men om ni trodde att det skulle dyka upp några bilder här så har ni fel.
Min dator krånglar och vill över huvudtaget inte visa bilder.
Inte ens för mig.
Strejk!

Men jag kan ju tala om för er vad jag serverade!


Förrätt
Ugnsgratinerad getosttoast med honungsslungad sallad

Varmrätt
Anka
à L'orange med ungsrostade rotsaker, apelsinsås och sallad

Dessert
Tarte Tartain

Och för er som inte vet vad en tarte tartain är så får ni googla.
Jag har inget jäkla matlagningsprogram här där jag förklara alla fancy ord och uttryck som jag kan men inte du!

Tack för mig!

Puss.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och va' gott allting var! :-)

Tusen tack, hjärtat!

2011-10-27 @ 08:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0