Måndag, Tisdag, Onsdag...?

Jag var ju på inflyttningsfest hos Frida i lördags, och eftersom det var mestadels kockar där så blev det ju såklart en hel del kocksnack.
Är vi förvånade över att hela bunten har fått jobb?
Nej, för som jag har sagt hela tiden så är kockutbildningen typ det bästa man kan gå om man vill slängas ut i arbetslivet utan att behöva gå ytterligare fem år i skolan.
Hur som helst så blev mitt jobb en ganska stor snackis.
Nyexaminerad kock får jobbet att bygga upp och starta ett helt kök från grunden, allt ekonomiskt ansvar och allt administrativt ansvar utöver att beställa varor, bestämma vilken mat som ska lagas och faktiskt laga maten.
That's impressive.
Faktiskt.
Det är ganska imponerande att få det som sitt första jobb efter skolan!

Men nog om jobbet.
Trots att det är där jag verkar vara dygnet runt, trots min deltidstjänst.
Men har man roligt så har man!

Ikväll är det desperate housewives, och då kan ni ju räkna med en liten tjej som är glad, speciellt efter en sån här skit-tisdag.
Det har varit måndag hela dagen för mig, ich vad som hände med gårdagen, ja vem vet?
Den dagen verkar vara raderad ur mitt minne, av någon konstig anledning.

Btw, så verkar jag ha återuppväckt mitt shoppingberoende igen.
Det dyker ju upp lite då och då, och det svider hårt i plånboken.
Nästan varenda dag går jag in i en affär eller två, och det är sällan jag kommer ut utan en påse i handen.
men konstigt nog svider det inte så mycket när jag tittar på kontot nu för att se hur stor skada som är skedd.
Underligt...
Nu får jag väl försöka hålla mig till helgen då jag ska shoppa med Carro, måste ju avvara lite pengar att spendera då också!

Men varför då egentligen?
Nästa lön är ju inne på kontot om bara några dagar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0