Övertid och Semester

Det enda jag har gjort den här vcekan är att jobba övertid, trots att det känns som att jag har haft semester hela veckan.
I onsdags var det ju kryssnig, och trots att en kryssning bara är 23 timmar så känns det som att den är flera dagar.
Vi köpte med oss lite take away mat från ett suchiställe innan vi satte oss rakt ner på golvet i terminalen och väntade på att vi skulle få gå ombord.
Väl där upptäckte vi att man inte får köpa i taxfreen förrän på hemresan, så vi insåg att den här kryssningen skulle inte bli billig om hela kvällen skulle spenderas i barerna.
Man får ju inte låta ett sånt litet nederlag förstöra hela kvällen, så vi var snabbt igång.
Det var vågorna också.
Fy va det gungade! Jag blev så sjösjuk att jag var tvungwn att gå och lägga mig en timme mitt i innan jag var fit for fight igen!
I sängen hamnade jag nog inte förrän framåt 7, och kl 8 var jag redo att gå upp och gå till taxfreen, men det var ingen annan, konstigt nog. Vi kom nog inte till taxfreen förrän vid 11, men då var alla så hungriga så det enda vi tänkte på var mat, och vi gjorde det stora misstaget att köpa den där jäkla cheeseburgaren för 95 kr som alla säger är så äcklig. Nu kan jag intyga att de har rätt.

Sen blev det taxfree och groggar!
Och sen gick vi i land, efter att ha tittat på den 13 minuter långa show de hade.

Igår var det inte roligt när klockan ringde, men det var bara att dra sig upp ur sängen och iväg till jobbet. Och väl där visar det sig att det är en annan som jobbar och att vi bara har sex barn, så då strök jag dagens planerade rätt och slände snabbt ihop en kycklingwok så jag kunde hjälpa till med barnen. Kl fyra kom resterande personal, vi hade vårt första personalmöte, och sen skålade vi för att vi är så jäkla bra!
Sen åkte vi till Gotland.
Restaurangen Gotland då.
Men det kändes nästan som att vi var på Gotland när vi kom in där!
Efter ett par flaskor vin och några KRAV-lamm lyckades vi ta oss vidare till Skottland.
Och fan, det som händer på Skottland stannar på Skottland, förutom det som kommer komma upp på anslagstavlan i personalrummet.
Vi har nämligen startat en tävling, och man måste ju kunna bocka av allteftersom man kommer längre. Och jag måste säga att trots mitt underläge så tror jag att jag har störst chans att klara hela listan först!
Haha.

Taxi hem och sen rakt ner i sängen. Fan jag hade ju knappt sovit på hela veckan!

Idag var tanken att jag och Niklas skulle åka till NK och kolla lite i affärer och ta en fika, men vi får väl se hur det blir med det eftersom han mådde ganska dåligt igår.
Ikväll är det i alla fall inflyttningsfest hos Frida, och jag hoppas att det kommer många från skolan, så det blir som en liten reunion!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0