En Riktig Pärla Från Paradiset!

Den här bloggen har ju varit mer eller mindre under aktivt bruk i över två år nu. Slutet på december 2009 skapades den. 26 tror jag faktiskt, om man ska vara exakt. Och som jag har påpekat så många gånger så är den här bloggen för mig. För att jag ska veta vad som har hänt i mitt liv, alla dessa ögonblick som är guld värda men kanske inte så major så man kommer ihåg dem.
Jag har i alla fall suttit och läst lite inlägg som dykt upp genom åren på måfå nu, och jag måste säga att det är som att läsa om en annan månniskas liv!
Är det verkligen jag som skrivit allt detta?
Vissa grejer är så sjukt djupa och kloka att jag inte alls kan tro att de har kommit ut ur mitt huvud och ner i skrift här. Sanningens speglar, historiska event, olika livsåskådningar, allt ur en väldigt objektiv vinkel.
När jag läser sånt blir jag nästan lite varm i hjärtat över att såna klokheter finns i mig.
Sen finns det extremt barnsliga och omogna grejer här i också, och de skäms jag nog snarare över, men man kan verkligen se de olika stadier jag gått igenom, hur jag har utvecklats i alla olika riktningar, hur människor i min omgivning har utvecklats, hur folk har kommit och gått och kommit tillbaka igen, och kanske försvunnit en gång till.

Den här bloggen är en rikgit pärla från paradiset!
Den ger mig en chans att se hela mitt liv i en annan dimension än den jag upplever livet i.
Man lär sig så mycket om sig själv, kan ransaka sig själv och inse sina brister och sina goda kvaliteter.

Fan, jag är ju en rikgit pärla från paradiset!
För hela den här bloggen - alltså pärlan, ja det är ju jag helt igenom.

Haha.
Nej, nu ska jag bunkra upp med nybakad sockerkaka och popcorn inför premiären av årets big brother!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0