En Resumè

Nu är allt diskat och nystädat, marshallerna är tända och huset är i tip top för ikväll kommer mamma och pappa hem!
Just nu sitter jag här och kollar igenom bloggen 2011, för att se vad jag egentligen har gjort.
Sammanfattar och resumerar året som var.

  • Året firades in i Märsta med snöstorm och raketer i massor
  • Bara dagar senare började praktiken på chokladfabriken, jobbigt för den morgontrötte men sjuk lärorikt!
  • Två dagar efter praktiken började blev jag pangsjuk och var hemma i över en vecka, good start (Y)
  • Vinterkräken kom som vanligt, och som vanligt lyckades jag undvika den
  • Jag blev nästan en tvstjärna
  • Ordnade med världens skattjakt till alla hjärtans dag
  • Blev nästan krossad i diskrummet på CF
  • Fastnade i världens snöstorm, men lyckades på något mirakulöst sätt ta mig till Märsta på tvådagarsfest
  • Praktiken tog slut och jag fick tillbaka mitt liv
  • Jag var kulturell och gick på ett gäng museer och kom igång med projektarbetet
  • Jag hittade min själsfrände i Maria Montazami
  • Var på Malins skiva med 40 grades feber
  • Tillbringade en hel lördag på akuten med Kalle, helt utan resultat
  • Klassen lyckades nästa tända eld på hela skolan (ja vi gjorde mycket roligt tillsammans, min klass och jag)
  • SKIVAAAAA!!!!!
  • Provmatlagningar var och varannan dag
  • Blev utslängd ur mitt rum och flyttade in i vardagsrummet
  • Planerad och genomförde farfars 85årsfest med bravur
  • Malin fyllde 19 och Niklas flyttade till Boden
  • Min äslkling dog och var död i flera veckor innan det nya simkortet kom på posten och jag kunde återuppliva henne
  • Baddade dagligen munnen med vodka (av medicinska skäl!)
  • Kalle fyllde 18 och vi hade mösspåtagning och 18årsfest/valborgsfirande på en och samma dag
  • Snön vräkte ner 3 maj
  • PROJEKTMIDDAG och ännu fler skivor
  • Vi överlevde jordens undergång (21/5-11)
  • Promnight!
  • Släkten kom ner över kristi himmelsfärdshelgen och vi sightseingade runt i Stockholm med dem
  • Emil tog studenten och jag gick för första gången ut i Nynäshamn
  • Årets händelse: STUDENTEN!!!!!
  • Malin tog studenten och vi åkte på kryssning för att fira Carros 20årsdag
  • Midsommar på långgarn med allt vad det innebär
  • Min och Kalles tvåårsdag
  • Jag fick jobb
  • Lämnade storstaden för norrlands tysta skogar och en resa runt till hela släkten
  • Jag och Carro var på 50talsfest
  • Jobbade på bröllop
  • Blev singel
  • Fyllde år och firade det med pompa och ståt
  • Blev ett träningsfreak
  • Började jobba
  • Åkte på kryssning igen
  • Överlevde ytterligare en domedag (21/10-11)
  • Klippte håret superkort
  • Firade mamma och pappas 25årsdag
  • Familjen var och såg på Monty Pythons spamalot
  • Jag blev shoppingberoende och satte mig själv på en rehabbehandling (som inte höll många dagar)
  • Jag och tequilan fick oss en liten törn som vi fortfarande håller på att reparera
  • Jag insåg att jag levt singellivet alldeles för hårt och bestämde mig för att ta en paus på landet
  • Jag kom tillbaka till stan och fortsatte mitt hårda singelliv utan minsta samvetskval
  • Jag betalade mitt livs första räkning
  • Hällde kokande kola över händerna, två gånger
  • hade det traditionsenliga julbordet, både hemma och på jobbet
  • Första ledigheten sen augusti!
  • Julafton, mellandagar med shopping, fika, sista lillan för året och en massa hemlisar som inte hör till bloggen
  • Rygg och nacke låste sig totalt mitt i allt stök inför nyårsafton
  • NYÅRSAFTON med pizzabuffè hemma hos mig och party all night long hos Malin

Thats my 2011.

 

Nu återstår bara att se hur 2012 blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0