Sommar, Sommar, Sommar

Nu sitter jag här hemma, på en fredag, för ovanlighetens skull.
Men det är inte för intet som jag är hemma.
Har man rinnande näsa och hög feber får man nog se sig som besegrad och stanna hemma i soffan trots att det är fredag kväll.
Men imorgon blir det inget soffliggande inte!
Just nu sitter jag och kollar på flygbiljetter.
Till korsika.
Ska boka så snart jag får tag i Anna så hon kan bekräfta att det är okej att jag kommer.
Det är svindyrt att åka dit, men jag känner att det är det fan värt!

Har jobbat järnet hela veckan med att göra köket redo för stängning, för från och med nästa vecka har vi stängt till 6 augusti.
Men inte är det så lyxigt så att jag har semester till dess inte. Jag jobbar och sliter två veckor till, i ett, för mig, helt nytt kök.
Ska bli roligt att se hur nya människor tar mitt bossiga sätt och mina pedantiska regler!



Det här med att blogga är inget jag prioriterar speciellt högt, inte för att jag inte hinner och inte för att jag inte har något att skriva, för visst kan jag ta mig fem minuter av dagen och skriva ett inlägg, men jag känner inte för det.
Dock så vill jag inte ta bort bloggen, eller lägga av helt eftersom jag älskar att se min egen utveckling här, och det vill jag fortsätta med.
Dock så ska jag försöka blogga lite mer, jag lovar inget men jag ska försöka!


Midsommar var hur som helst jättebra!
Vi grillade korv och drack i torsdagskväll. Sen frukost och sen tillverkning av midsommarstång stod först på schemat på fredagen och därefter sillunch.
Sen blev det en tripp till dansbanan (jag vann på chokladhjulet!) innan vi drack lite champagne och hade en superrolig tipsrunda runt tomten (och jag var inte sämst!). Sen blev det en stund med skön musik, massa snack och god dricka innan det var dags för en dundermiddag.
På det blev det en hel del tequila innan det bar iväg ner till dansbanan igen, och där spenderades resten av natten.
Lördagen fick en trög start, men efter den sedvanliga drinktime (strawberry Daiquiri!) tog vi oss i kragen och la i den lilla båten och åkte ut till jungfru huvud och sprang av oss där.
När regnet kom åkte vi dock tillbaka till stugan och käkade middag innan det blev dags för sällskapsspel och vin. Kvällen avslutades med film och te.
Söndagen bestod mest av sällskapsspel, film och packande innan det bar av till fastlandet igen.

I tisdags åt jag och Manda ute innan vi gick till rigoletto och såg senaste snövit (väääldigt mycket narnia över det hela!). Helt klart en mysig kväll!
I onsdags var tanken att jag, Malin, Carolin och Marie skulle haft en tjejkväll, men så mycket kom ivägen att vi sköt upp det. Dock så hade jag en läkartid så nu har jag allt jag behöver för att må prima tiptop!

Haha det låter ju som om jag går på droger!
Så är icke fallet för den som vill veta.

Ett par bilder från midsommar ska ni få i alla fall. Lär nog komma några fler så snart jag tömt kameran!







Några bilder från en after work vi hade för ett par veckor sen.

Vi började ute på Lidingö, och sen var vi några som fortsatte in till stan och Skybar!


Och så avslutar vi med lite bilder från då Carolin fyllde år!



Superkul kväll!


Nej, nu måste jag prata med Anna!

Vi hörs!

Puss.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0