En Lång Resa På Kort Tid

Det senaste dygnet har jag spenderat i Gävle, och det har varit helt galet kul!
Och det ska göras om inom en snar framtid!
Det har jag bestämt, och jag tror inte att någon kommer säga emot mig.
Vi var ju bara där i ett knappt dygn, men det kändes som om vi var där jättelänge, värsta semestern ju!

Jag, Marie och Tommy taggade järnet i bilen på väg upp och mötte upp Malin och Daniel med flyttlasset.
Efter att allt var inplockat lägenheten letade vi reda på en mexikansk restaurang och kökade lite innan vi började fixa och dona och göra fint.
Det var lite jobbigt läge att det fanns typ en lampa, till en enorm femma, så att skruva ihop skaer blev lite lätt problematiskt när skymningen kom.
Vid 8 hade vi beställt hem pizza och satt och spelade ölspelet till melodifestivalens vackra toner.
Vid halv tolv drog vi och Daniels roomies till Heartbreak Hotel.
Svinkul hade vi där tills de stängde vid två och då drog vi hem och hade efterfest.
Halv 7 gick vi och la oss.
Jag vaknade 10 i 8.
Vilket jäkla nöt jag är!
Dessutom var jag skitpigg och visste inte vart jag skulle ta vägen.
Det slutade med att jag sprang upp och ner i trapphuset ett tag för att inte ströa alla som sov i lägenheten.
Kl elva vaknade resten av gänget till liv, så då käkade vi och sen var det dags att dra.
Vi packade in oss i bilen och rullade hem mot STockholm.
Megataggade och lyssnade på partymusik som aldrig förr.
Ingen av oss var väl i toppskick och det var poliskontroller precis överallt. Varenda gång vi såg en polisbil satt vi och bad "stoppa oss inte, låt oss köra förbi, snälla stoppa oss inte!".
Och vi klarade oss mirakulöst undan.
När jag kom hem la jag mig på soffan och sov som en sten fram till middagen.
Nu har jag stillat mitt dåliga samvete och varit nere och tränat.
Min fem gånger i veckan har inte blivit av de senaste två veckorna och i och med att jag knappast kommer träna på hela veckan på Rhodos så får jag fan lägga i en högre växel nu, jag vill se mer och snabbare resultat så nu när snön har försvunnit (peppar peppar) så ska jag börja ge mig ut och springa istället för att bara stå på bandet.
Dessutom så ska jag börja tänka lite mer på vad jag äter så kanske livet blir lite lättare.
Vem vet.

Nu ska jag lägga mig på soffan och se hur lång tid det tar innan jag somnar igen.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0