Världens Framtid Är Kontroversiell?

Det är mycket prat om bebisnamn nu, speciellt sen lilla Estelle föddes.
Så här i efterhand kan jag tycka att det är ganksa gulligt, meni  början gillade jag det inte alls. Så totalt icke representativt för Sverige. Det tycker jag iof fortfarande, men nu har det kommit en viss gullighetsfaktor i namnet.
Populära namn just nu är ju Teodor, Viktor, William, Matilda m.m. Och visst är de söta, men jag vet inte, de känns så kontroversiella och vanliga.
På jobbet idag pratade vi om vad våra framtida barn skulle heta, och då var det lite mindre vanliga namn som dök upp. Själv är jag väldigt inne på norska namn just nu. Jag villa ha en Viljar och en Karine. Supergulliga namn tycker jag!
Jag har in många många år varit inne på Charlie, men har nog kommit på att min framtida katt kan få heta Charlie så får ungarna heta Viljar och Karine. Och möjligtvis en liten Hampus också.

Så, då var mina framtida barns namn bestämda.
Så lätt var det.
Pappan i fråga har nog inte så mycket att säga till om, men så kan det gå.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0